Friday, November 03, 2006

no jumping allowed


just a small post to put credit where it is due. A few month ago, we had a post of PadrinatoR on gbadev.org, offering a new way of reading stylus input that would avoid "stylus jumping" (e.g. you draw a continuous line, and what you read has some random stylus presses miles away from the real location).

I wasn't able to completely make use of Padrinator's code (among other things, my way of using stylus input wasn't compatible with his new way of reporting stylus movements), but all together, it worked pretty fine as soon as i disabled a few "extra checks". The basic idea is still that any stylus input that is below a given pressure threshold is ignored.

So thanks for your work, Padri. Without it, i couldn't have half of my pixels half as cute as they deserve to be :P
Petit message de remerciements ... il y a quelques mois, un message de PadrinatoR sur forum.gbadev.org offrait une nouvelle technique pour lire les mouvement du stylet et éviter les "sauts intempestifs" (en gros, si vous traciez une ligne continue, la console 'sentait' des petites pressions un peu partout, même à des kilomètres de la vraie ligne).

Même si je n'ai pas complètement réussi à exploiter toute la puissance du code de Padrinator (entre-autres, il faut changer la manière dont on lit les informations, ce qui n'est pas compatible avec mon programme), l'un dans l'autre, j'ai un résultat tout à fait correct dès que je désactives quelques "tests supplémentaires", l'idée de base étant d'ignorer les pressions trop faibles sur le touchpad.

Merci donc pour ton travail, Padri. Sans lui, je n'aurais pas la moitié de mes pixels à moitié aussi beaux qu'ils ne le méritent :P

1 comment:

Anonymous said...

tu aurais pu signer au stylet ton post ;)