Wednesday, April 25, 2012

Blador stepping

Well, I've got dumblador stepping properly, but I still have a couple of things to fix before it can actually "walk" on the floor of the school zone. My next target will be to ensure it *is* on the floor, and not "hovering" as it currently is. That requires:
  • [MEDS] defining the desired "floor position" in the animation (and thus the size of the bounding box) - done;
  • [MEDS] possibly also define the (0,0) position of the gob, against which other elements are positioned - done;
  • [GEDS] make sure the game engine can accomodate with that parameter (it worked only with 16x16 and 32x32 so far, iirc)
  • [LEDS] allow auto-alignment of the GOB so that feet can be aligned on the ground.
Bien, j'ai mon dumblador qui apparaît dans la school zone avec son animation complète (et plus un demi-pas). Maintenant, reste à faire en sorte qu'il soit sur le sol ... puis qu'il marche sur le sol. Après avoir fait un petit tour dans le code, c'est essentiellement au niveau des "cando()" qu'on se sert des paramètres hbox, vbox. La zone de collision principale commence donc d'office en (0,0), et il faudra ajuster les coordonnées relatives des "membres" du sprites par rapport à cette zone, et non l'inverse. Du travail pour AnimEDS, tout ça ...

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